ezravandenbroek.reismee.nl

Vervroegd kerstcadeautje...

Hey hoi! Jullie daar! Ik ben er weer. Alleen iets korter dit keer! Ik weer dat ik niet veel van me laat horen, excuses! Maar het is een goed teken, want ik heb het zó leuk en druk (druk waarmee denken de hardwerkende mensen dan) dat ik wederom geen internetcafé van binnen heb gezien. Ook nu ben ik niet in een café, maar schrijf ik vanaf de telefoon. Vandaar dat het niet zo een lang berichtje gaat worden.. Lang niet, maar wel met een spannende boodschap!! Want.. ik heb een motor gekocht!! Wat heet, Thijs en ik hebben allebei een motor gekocht! Voor de mensen die denken, 'hu had Ezra haar motor rijbewijs dan?' zal ik een kort antwoord geven: nee die heb ik niet!! Maar hey, twee filmpjes van 15minuutjes op YouTube bekijken en een kind kan de was doen. Nu denk je misschien dat ik een grapje maak, maar nee. Ik heb serieus twee filmpjes bekeken en mijn eerste praktijkles was in Hanoi.. tip: probeer daar niet voor het eerst op een motor te rijden. Sterker nog, al rij je jaren motor, al ben je op de motor de buik van je moeder uit gereden: ga niet daar motor rijden. Het is chaos en er zijn geen regels. Of tenminste, ik heb ze niet kunnen vinden. Op de kruising gaat iedereen als een vlechtwerk door elkaar heen en het weven gaat gepaard met een hele boel getoeter. De grootse is de sterkste; de rest wijkt wel uit. En dat deed ik dus braaf. Gewoon rustig blijven rijden en proberen de motor niet af te laten slaan ;). Wederom, lang leven de vrijheid en blijheid in Azië! Motor kopen en gaan! Ons plan: van Noord naar Zuid cruisen. Les 1 was dus in Hanoi en daar zijn we dan ook snel weggereden. Les 2 was in de regen over een B weggetje waar ze aan het werk waren aan de weg.. modder, gaten in de weg en veel tegenliggers op een te smalle rijstrook. Wederom: gewoon rustig blijven en proberen jezelf in leven te houden. Want ja, helaas was vandaag les 3.. langs de weg een levenloze man aantreffen. We moesten opeens erg remmen en langs een menigte rijden die naar de berm stonden te staren. Wij even afstappen en kijken wat er aan de hand was en zagen toen een dode man in de bosjes liggen. Hoe en wat weet ik verder niet, om heel eerlijk te zijn heb ik niet lang in de berm staan turen. De boodschap was voor mij duidelijk, doe voorzichtig. Uiterwaard bij het maken van de keuze of we Vietnam met de motor of OV zouden doen, hebben we op internet veel gelezen. De voor- en nadelen tegen elkaar afgewogen. We wisten dat het kamikazen op de weg zijn en dat er veel ongelukken gebeuren, maar wij rijden voorzichtig en mijden de drukke wegen. Wat maakt dat we door prachtige landschappen en geweldig mooie natuur rijden. Man man man wat zien we veel mooie dingen op een dag. Ja, we rijden veel en ja mijn kont doet pijn.. maar het is het meer dan waard. Je komt op plekken waar de toeristen niet komen (met als gevolg dat ze je aanstaren, nakijken en als het even meezit erg enthousiast nazwaaien). Soms moet je even wijken voor een hond, koe of waterbuffel.. maar hey, met een toetertje verdwijnen ze soms ook vanzelf wel.

Nu liggen we dus voor Pampus in bed, want een hele dag rijden en alert blijven vergt wel veel van je energie. We vertrekken het liefste zo vroeg mogelijk, want in de ochtend rijden is lekker rustig. En voor het donker willen we graag een slaapplek gevonden hebben. Vandaar dat ik nu dan ook ga afronden. Ter zijner tijd zal ik ook van Cambodja, Laos en Vietnam foto's plaatsen en meer vertellen over de rest van de reis, want daar valt genoeg leuks over te schrijven!!! Om een voorproefje te geven: van een prachtige vijf-uur-durende-boottocht in noord Laos, naar een paar dagen later met muts en sjaal bevriezen in de prachtige bergen van Sapa.. Van 'watertjes' drinken met de buschauffeurs in Laos naar nog een keer 'watertjes' drinken met politieagenten in Vietnam. Uiteraard daar met Karaoke erbij.. Mam, je kan trots zijn: Wannabe van de Spicegirls gedaan!

Nee, het gaat dus goed en volgens de lieve Sint ben ik erg zoet. Rond kerst weten we niet waar we zullen zijn, maar het eten is overal wel fijn! Ik wens jullie ter afsluiting mooie dagen toe, want ik ga slapen, ben superrr moe!!

Heel veel liefs!!!

PS: foto's volgen dus nog.. Wie weet alleen een voorproefje van de motor..

Reacties

Reacties

Annegeer

Nou jaaaaaa Ezra...., je bent een vrouw vol verrassingen. Vervoer op je eigen motor, lijkt mij toppunt van vrijheidsgevoel geven. Ik lees dat jullie nog vele moois in het vooruitzicht hebben. Geniet van je avonturen
xx

Jens

Wat gaaf! Geen foto's = geen optie!!! ???????????? Fijne kerst alvast voor jullie beiden. En voorzichtig zijn inderdaad!

Jens

Ha, ik zie dat mijn feesttoeter-emoticons en smileys bruut vertaald worden als een serie vraagtekens... Dat waren dus feesttoeters en lachende gezichtjes!

Pauline en Peter

Wat een avontuur, zoo mooi om dat met z'n tweetjes te doen , wat een ervaring, stoer hoor ! Leuk om jullie te volgen en nog heel veel plezier met fijne kerstdagen en een heel mooi nieuwjaar in den vreemde . Be careful , veel liefs van ons. Ps Meindert heeft ook zo rondgereden daar maar niet zo lang .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!