ezravandenbroek.reismee.nl

Homecoming

“When you travel,
you will never be completely at home again,
because part of your heart always will be elsewhere.
That is the price you pay for the richness of loving and knowing people in more than one place”

En zo is het maar net. Mentaal vind ik het een lastige fase waar ik deze laatste dagen in terecht gekomen ben. Je kijkt uit naar de terugkomst, maar je probeert ook nog volledig te genieten van je laatste dagen hier. Je weet dat je het thuis weer heerlijk gaat hebben, maar je weet ook dat je met smacht terug kijkt naar het leven hier. Het is een zorgeloze en enerverende tijd geweest, waarin je zoveel ervaringen op doet, dat ik soms niet eens weet wat ik er mee aanmoet. Je ontmoet zoveel mensen, ziet zoveel dingen dat het voelt alsof ik hier een jaar geweest ben. De laatste dagen prober je daar van te genieten, maar mijn gedachten zijn deels al thuis. De douche, het bed, de kledingkast en de mensen in het kikkerlandje. Die lieve mensen in dat gekke kleine landje! Netherlands, Holland, Dutch? Wat zijn jullie nou eigenlijk? En wat ben jij? Want -thanks to mom- is het voor mensen soms moeilijk te raden waar ik vandaan kom. Achja, ik ben half alles! Maar net hoe het me uitkomt ;). Geinig zijspoor: in Myanmar heb ik meerdere malen geen entreegeld hoeven te betalen, door het dragen van een longyi leek ik blijkbaar local. Maar ja: ik denk dat vijf maanden perfect is. Ik merk aan mezelf dat ik de dingen hier als vanzelfsprekend ben gaan zien, wat het helemaal niet is. Je moet weer naar huis om te waarderen wat je hier ervaart. Dat betekent niet dat ik thuis kom om weer weg te gaan, maar dat betekent dat thuiskomen noodzakelijk is om dingen weer in perspectief te kunnen plaatsen. Alles een plekje in je hoofd te kunnen geven en dan te reflecteren over hoe de wereld nou echt in elkaar zit. Voor in hoeverre dat mogelijk is.

Ik heb zin om weer thuis te komen, maar ik ben bang voor de ‘gewoonte van de dag’. Ik ben bang dat mijn tijd hier gaat aanvoelen als een mooi hoofdstuk uit een boek dat lang geleden geschreven is. Ik ben erg blij met mijn boek en de verhalen op mijn blog. Het heeft jullie mee kunnen nemen in mijn ervaringen, maar het neemt mij ook mee in mijn eigen ervaringen. Helaas vergeet het brein dingen (Inside Out) en dit is een mooie manier om gevoelens weer op te trommelen.

Ik sluit mijn blog voor nu af, mijn reis in Azië zit erop. Het was een mooie reis en ik ben blij dat ik heelhuids terug kan komen. Op een (gratis) operatie in Vietnam en een aanrijding in Yangon na, heb ik geen schade opgedaan! Ik ben niet ziek geworden, er is niets gejat en ik heb geen last gehad van ‘bed bugs’. Ik heb geen nare ervaringen gehad en heb alleen het verdriet van afscheid hoeven ervaren. Ik ben een gelukkige meid en heb van deze reis geen spijt!!!!!

Lieve, liefste mensen: ik kom naar huis! Geniet van het weekend en ik zie jullie wanneer ik jullie zie!! Het fijnste van vakantie is thuikomen, nietwaar pap ;).

Dikste zoen en knuffel (binnenkort in het echt!),
Ezra

PS. Sorry dat alle foto’s nu opeens in 1x komen, maar ik heb nu pas redelijk internet. In had geen ruimte meer voor de foto’s van Vietnam en de tweede keer Cambodja. Voor die foto’s nodig ik jullie wederom uit om langs te komen. Over twee jaar zal mijn plakboek wel af zijn ;).

Reacties

Reacties

Sandra

Lieve lieve Ezra,

Dank voor het meenemen van mij/ons in dit hoofdstuk van je leven. Wederom heb ik genoten van ook dit verhaal.
Ik kijk uit naar je thuiskomst en de slapeloze nachten omdat we dan weer uren echt met elkaar kunnen praten over al je ervaringen en belevenissen.

Blijf nog even veilig en een goede terugreis! Ik zie je maandag (yeahhhhhh!!!!) :-)

Dikke kus en heel veel liefs XXX

PS En wat een prachtige foto's! Nog 2 nachtjes slapen en ik kan ze allemaal zien en je journal lezen!

Ingrid

Lieve Ezra,
Mooi mens, wat heb ik genoten van je verhalen, ja ik weet het, sneaky, maar toch. Woorden te kort bij jouw verhalen stroom.
Goede terugreis en voor maandag: welkom thuis!
XXX Ing

Michelle

So happy to hear you've enjoyed every second of your travels and experiences! Safe journey home. Another chapter of your life begins! Lots of love xxx

Joke

lieve Ez, ondanks de afstand ben je door jouw mooie verhalen dichtbij gebleven en heb je ons mee laten genieten van deze bijzondere reis en ervaringen. Goede reis en ohh wat is het fijn om je straks lekker te knuffelen.
kus

Sandra

Oh Jook, wat zijn we samen blij om het meisje weer te zien. Wordt vechten voor de knuffels ????

Annegeer

Lieve Ezra,
Dank voor een stukje meer mogen reizen op jouw avontuurlijke reis door een fascinerend werelddeel.

Morgen weer veilig én gezond in Nederland, iets om super blij mee te zijn. Fysiek landen is meestal geen groot punt, emotioneel zal meer tijd vragen. Maar uit je verhaal blijkt dat jij je hiervan bewust bent. Jou kennende komt er ook nu weer veel moois op jouw pad. In ieder geval het terug kijken op jouw prachtige reis met de vele inspirerende ontmoetingen.

Dikke kus

Sjanneke

Lieve Ez,

Vol bewondering heb ik jou mooie verhalen gelezen. Ik zal ze missen, maar ik hoop ze ook snel een keertje allemaal in het echt te horen.

Hele goede reis terug naar huis en je moeder kan niet wachten om je te knuffelen ;-)

Heel veel liefs!

Ful en Bep Valstar-van Walbeek

Beste Ezra,

Hartelijk dank voor al je mooie foto's en verhalen !
Wat een onvergetelijke reis heb jij gemaakt en dat vergeet je je leven lang niet !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!